Gulyás János és Társa Kft.

Húsfogyasztás előnyei

Az utóbbi években a húsfogyasztásról, annak fontosságáról, a vegetáriánus és vegán életmódról igencsak szélsőséges, megosztó elképzelések, vélemények alakultak ki világszerte.

Fontos egyáltalán a hús? Miért van rá szükségünk? Milyen, és mennyi húst érdemes bevinni a szervezetünkbe? Pótolható-e a hús?

Néhány pontban felsoroljuk, hogy miért érdemes húst fogyasztanunk, milyen hatásai vannak szervezetünkre nézve.

 

Állati fehérjék

Fehérjéket a húsok mellett a növényekben is ugyanúgy megtaláljuk, azonban bennük az esszenciális aminosavak lényegesebben kisebb arányban vannak jelen és ezeket a szervezetünk sem képes előállítani. Tehát annak érdekében, hogy a megfelelő mennyiséget bevigyük szervezetünkbe, sokkal kevesebb hús elfogyasztására van szükségünk, mint zöldségre.

A leggyorsabb, leghatékonyabb fejóhérjepótlást csirkemell fogyasztéséval tudjuk elérni.

Telített zsírsavak

A tévhitekkel ellentétben nem csak a fehérjepótlás elengedhetetlen része a helyes táplálkozásnak, de a megfelelő mennyiségű zsírbevitel is lényeges, hiszen a zsír felel sejtjeink építéséért. Ráadásul több vitamin, mint például az A, D és E vitaminok is csak zsírban oldódnak. Többek között ezért is indokolt a megfelelő mennyiségű húsfogyasztás.

Ásványi anyagok

Az ásványi anyagok közül talán a legfontosabb elemet, a vasat mindenképpen meg kell említenünk. Vas a növényekben is megtalálható, de az állati eredetű táplálék ebben az esetben is sokkal hatékonyabb. A B-12 vitaminhoz hasonlóan a belsőségek tartalmazzák a legtöbb vasat. A megfelelő utánpótlás érdekében tökéletes választás lehet a csirke- vagy sertésmáj.

Vitaminok

A vitaminoknál érdemes kiemelnünk a B-12 vitamint, amelyet elegendő mennyiségben csak húsokkal, azon belül is leginkább belsőségekkel tudunk pótolni természetes úton. Például a csirkemájban különösen sok B-12 vitamint tartalmaz, 50 grammja bőven fedezi a napi B-12 vitamin szükségletünket.  A B-12 utánpótlás igencsak fontos, mivel hiánya hosszútávon idegrendszeri problémákat okozhat.

A folsavban található folát növényi és nagyobb mennyiségben állati eredetű tápanyagokból is kinyerhetünk és rendkívül fontos szervezetünk számára.

Összességében a vegetáriánus vagy vegán étrendet követőknek a táplálékkiegészítők alkalmazása is javallott.

A kiegyensúlyozott étrend, a változatos táplálkozás, a vitaminok, ásványi anyagok optimális mennyiségű bevitele esszenciális egészségünk megőrzése miatt. A húsok számos esetben hozzájárulnak, hogy megfelelő kondícióban legyünk, a megfelelő tápanyagokat vigyük be szervezetünkbe, azonban nem szabad túlzásba vinni a húsfogyasztást sem, hiszen számos egészségügyi kockázattal is járhat, különösképpen a vöröshúsok túlzott fogyasztása, ezért a szakértők leginkább a szárnyasokat részesítik előnyben.

Érdemes észben tartani, hogy megfelelő mennyiségű zöldségfogyasztás mellet a szervezet számára elegendő hústbevitelt is figyeljük, hogy pótolni tudjuk azokat az értékes tápanyagokat, amelyek kizárólag vagy nagy részben húsokban találhatók csak meg.

Jó egészséget kívánunk!

Kerülje el a tömeget és a sorbanállást, vásároljon online, kényelmesen a GulyásHús.hu oldalon található termékekből, hogy mihamarabb élvezhesse a házias ízeket!
Amennyiben elsők között szeretne értesülni cikkeinkről és megismerni új recepteket, ízvilágokat, ne habozzon; iratkozzon fel hírlevelünkre, még ma!

certop ISO22000

Vásárlói vélemények

Nézzen bele cikkeinkbe

Gulyáshús Magazin

A felgyői vágóhíd magazinjában elsősorban receptötletekről és konyhai praktikákról írunk érdekes és hasznos cikkeket, amivel könnyebbé tesszük a konyhai készülődést.

Gulyáshús blog